Każda transakcja finansowa o równowartości powyżej 15000 EUR (w przeliczeniu według średniego kursu NBP z danego dnia) jest transakcją ponadprogową, która wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa.
Nasz kantor, w ramach dodatkowych środków bezpieczeństwa, jest zobowiązany do sprawdzenia danych Klienta podanych podczas rejestracji z danymi z dokumentów.
W przypadku osób fizycznych potrzebujemy skanu dowodu osobistego, natomiast w przypadku osób prawnych – skanu dowodu osobistego osoby przeprowadzającej transakcję w imieniu firmy oraz skanów dokumentów rejestracyjnych firmy/spółki.
Przesłanie skanów tych dokumentów (drogą elektroniczną – poczta e-mail) jest konieczne przed zatwierdzeniem transakcji.
Na potrzeby realizacji transakcji ponadprogowych potrzebujemy następujących danych.
Osoby fizyczne:
- imię i nazwisko
- obywatelstwo
- adres osoby dokonującej transakcji
- numer PESEL lub data urodzenia w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, lub
- numer dokumentu stwierdzającego tożsamość cudzoziemca
- kod kraju w przypadku przedstawienia paszportu
- seria i numer dowodu osobistego.
Osoby prawne:
- aktualne dane z KRS lub innego dokumentu, w którym znajduję się:
- nazwa (firmy),
- forma organizacyjna osoby prawnej,
- siedziba i jej adres,
- numer identyfikacji podatkowej,
- imię, nazwisko i numeru PESEL lub data urodzenia w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, osoby która reprezentuje osobę prawną, a nadto:
- adres zamieszkania tej osoby,
- seria i nr dowodu osobistego tej osoby
W związku z powyższym w celu przeprowadzenia transakcji ponadprogowej prosimy o przesłanie wyżej wymienionych dokumentów (warunkiem uznania dokumentów jest czytelność skanów).